malay jokes

Sorting: Latest | Popular | Pending
A : Beberapa hari ni, saya tengok awak candle light dinner dengan isteri awak. Mesti dia gembira.
B : Tak ada lah, marah pulak dia tu.
A : Kenapa?
B : Kerana saya tidak bayar bil elektrik.
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Suami : Sayang, bangun makan ubat
Isteri : Ubat apa tu bang?
Suami : Ubat tidur
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Dua orang wanita yang sedang bersembang.

A : "Saya telah bercerai dengan suami saya."

B : "Mengapa?" 

A : "Cuba fikir, dapatkah awak hidup dengan seseorang yang menghisap ganja, minum alkohol, tidak punya pekerjaan dan malas?"

B : "Tak, saya tak boleh terima orang macam nï!"

A : "Sama dengan suami saya, dia tidak boleh terima isteri macam tu..."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Brian berumur 4 tahun. Ibunya mengajarnya untuk sebut kencing sebagai "nyanyi"jika dia hentak kencing supaya nampak sopan depan orang ramai. Jika Brian hendak kencing, dia akan kata : "Mak, saya nak nyanyi."
Pada suatu hari, ibu Brian membawa dia ke rumah neneknya untuk bermalam selama 2 hari kerana ibunya hendak mengurus sesuata kat tempat lain.
Tengah malam, Brian hendak kencing, dan dia bagi tahu neneknya : "Nenek, saya nak nyanyi." Neneknya sangat letih dan tak ingin melayan cucu dia tu. 
Nenek : "Tengah malam dah ni, Brian nyanyi kat tepi telinga nenek sajalah."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Ibu : "Ali, apa yang awak lukis ni?! Takda apa apa pun!"
Ali : "Kambing makan rumput, ibu."
Ibu : "Mana rumputnya?"
Ali : "Kambing dah habis makan."
Ibu : "Lepas tu, mana kambingnya?"
Ali : "Kambing dah balik lepas makan."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Ali : "TV warna ada jual kat sini?"

Penjual: "Ada."

Ali : "Saya nak TV warna merah."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Ali dan isterinya ingin menonton wayang kat panggung wayang. Ali membeli 2 tiket dari kaunter. Tidak lama kemudian, Ali pergi ke kaunter dan membeli 2 tiket lagi. 

Penjual tiket rasa hairan dan tanya : "Encik bukan dah beli 2 tiket ke?"

Ali : "Memang pun. Tapi ada seorang lelaki yang pelik tu koyakkan tiket saya kat pintu masuk panggung."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Ali jual durian di pasar pagi. Selepas beberapa jam menjual di pasar, akhirnya tinggal lagi 4 biji durian. Datanglah seorang wanita yang ingin membeli durian tu dan mereka telah bersetuju dengan harga durian.

Ali : "Puan, saya rasa saya tak nak jual durian ni lah."

Wanita : "Kenapa pulak ni? Kan dah bersetuju dengan harga?"

Ali : "Kalau dah jual durian ni kepada puan, apa lagi saya nak jual?"
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Terdapat seorang pesakit jiwa asyik menulis surat tak henti-henti. Pada suatu hari, pesakit tersebut meminta tolong jururawat untuk mengirim surat tu.

Jururawat : "Siapa penerima surat ni?"

Pesakit : "Saya lah penerimanya."

Jururawat : "Apakah isi surat tu?"

Pesakit : "Manalah saya tahu. Tunggulah posmen hantar surat kepada saya."
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like
Ali membeli seekor ikan keli hidup dari pasar untuk dimakan makan malam. Dia menyuruh Melisa menyiang ikan tersebut.

Melisa : "Saya tak pernah siang ikan la. Macam mana ni?"

Ali : "Apalah susahnya, masukkan ikan tu dalam air dan lemaskan ikan tu dululah."

Melisa : "??"
0 0 0 0 0 0 0
Like Like Like Like Like Like Like